קרן הקולנוע הישראלי
ע. ר. 58-015-103-3
קרן הקלנוע הישראלי

בוקר טוב ילד מה 28/3 בקולנוע

אהבתה של המשפחה היא האושר הגדול והנסתר של חיינו.

עומרי, לוחם צנחנים נפצע ושוכב חסר הכרה. אמו, אביו ואחותו, מתלכדים סביבו. מערכת היחסים ביניהם מתוחה ומלאת קונפליקטים אבל אהבתם הגדולה לעומרי ומאבקם להחזירו לחיים, חושפת את עוצמתו של הקשר המשפחתי.

חבריו של עומרי ליחידה הופכים לחלק מהמשפחה וכולם יחד עוברים רגעים מרגשים, מצחיקים ואופטימיים. כוח אהבתה של המשפחה מאפשר התמודדות עם המשבר ומעניק תקווה חדשה.

שרון בר זיו במאי הסרט והתסריטאי מספר בדבר הבמאי על המקום שממנו צמח התסריט ועל עשייתו:

עם מותו של אבי נכנסתי לחדר העבודה שלי וכעבור מספר שבועות יצאתי ממנו עם התסריט של 'בוקר טוב ילד' שבמרכזו אהבתה של המשפחה. במהלך כתיבתו של התסריט צללתי אל תוך התת מודע הקולקטיבי ודיווחתי משם על אותה אהבה משפחתית מופלאה שעוטפת כל אחד מאתנו אך לרוב נותרת נסתרת מן העין. כתבתי על אודות אהבה ומסירות אין סופית של משפחה ישראלית אחת, מתוך ניסיון לחשוף ולגעת בתחושה קולקטיבית. תחושה זו היא שגם הובילה אותי לשחק בעצמי בסרט את תפקיד אביו של החייל. השלמתי בכך לא רק מעשה קולנועי (כתיבה, בימוי משחק) אלא בעיקר מהלך מנטאלי, רגשי ואישי. בתנועה דואלית חזרתי להיות בו זמנית ילד והורה אוהב גם יחד.

במהלך החזרות לקראת צילומי 'בוקר טוב ילד' פנינו לד"ר ירון סחר, המומחה לפגיעות ראש בבית לווינשטיין. ד"ר סחר הוא בעל שם עולמי ומטפל אישית בשיקום פגיעות ראש של חיילי צה"ל. הוא נרתם למשימה ויעץ לתסריט. בפגישה מרגשת במיוחד איתו, אותה ערכנו השחקן אביב אלקבץ המשחק את החייל הפצוע ואנוכי, אף הקדיש ד"ר ירון מזמנו לתרגול פיזי נכון ואמין של הפציעה. הוא בחן את אחיזת הגוף של השחקן, עקב והדריך אותו באופן שבו עליו להגיב, לחייך ולנוע, תוך שהוא יורד לפרטים הקטנים ביותר. הפגישה עם ד"ר סחר סייעה לנו בבניית דמות ומהלך התסריט אך בעיקר השרתה עלי כבמאי ביטחון ואומץ בכל הנוגע ליצירת דמותו של עומרי. בסיום אותה פגישה שיתף אותנו ד"ר ירון בעובדה כי באותה קומה שוכב חייל פצוע עם פגיעת ראש דומה, הרגשנו כי אנחנו מספרים סיפור קולקטיבי, רחב יותר של תקווה אנושית. 

יחד עם זאת 'בוקר טוב ילד' הוא בראש ובראשונה סרט אישי על אהבת המשפחה ועל מסע התעוררות לחיים, להכרה בכאב שלנו ושל האחר ומגע ישיר עם הטראומה והתקווה שלאחריה החיים יהיו שונים לגמרי, מלאי הכרת הטוב. סגנונו הקולנועי הריאליסטי של הסרט הוא בבחינת ניסיון להיות 'זבוב על הקיר' ולהתבונן בקלוז אפ, ברגעים אינטימיים, מלאי תקווה, הומור ואהבה, המרכיבים את חייהם של הדמויות.

 

שרון בר זיו הוא במאי, תסריטאי ושחקן, בוגר החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב ולימודי משחק בסטודיו למשחק של ניסן נתיב. בר זיו שיחק בסרט הישראלי "בלוז לחופש הגדול" )במאי רנן שור), בתפקיד ראשי בתיאטרון הבימה ("הקוסם מברוקלין"  מאת וודי אלן( בתיאטרוןהקאמרי ("השחקן" מאת הלל מיטלפוקנט ( ובסדרות טלוויזיה ("עניין של זמן", "ראש גדול" ועוד).

בשנת 2012 כתב ביים והפיק בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי את הפיצ'ר הראשון שלו "חדר 514". הסרט הוקרן בפסטיבל קאן 2012 וזכה לציון לשבח על הבימוי בפסטיבל טרייבקה, בפרס חבר השופטים בפסטיבל טרקובסקי, פרס הסרט הטוב ביותר בגרנדה ועוד. "חדר 514" השתתף בלמעלה מ- 35פסטיבלי קולנוע מובילים בעולם, וכן בפסטיבלים יהודים רבים"חדר 514"  נרכש להפצה בארצות הברית והוצג גם בבתי קולנוע בפריז וברחבי צרפת. הספרייה הציבורית של העיר ניו יורק רכשה את הסרט לאוסף הסרטים הקבוע שלה.

לצידו של בר זיו בסרט "בוקר טוב ילד" - קרן מור בתפקיד האם נעמי, אביב אלקבץ בתפקיד עמרי, הדר ברוך ואסיה נייפלד. 

הפקה: מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, יונתן רוזנבאום

צלם: זיו ברקוביץ

עריכה: אווה קפלון

ניהול אמנותי: יואל הרצברג

מוזיקה מקורית: רועי קלנר

עיצוב פסקול: מיכאל גורביץ