התחברות
English
הרשמה לניוזלטר
.V.O.D - סרטי הקרן בארכיון הסרטים הישראלי 🎞️ ניוזלטר אפריל 2024📣

אודות ומטרות הקרן

חתונה מאוחרת / במאי: דובר קוסאשווילי / צילום: ליאור דנציג (2001)

 

קרן הקולנוע הישראלי הוקמה בשנת 1979 במטרה לעודד ולקדם יצירה והפצה של סרטי קולנוע ישראלי עלילתי.

הקרן שותפה בהפקה של למעלה מ-450 סרטים והיא אמונה על יצירת התנאים שיאפשרו לטובי היוצרים הישראלים לתת ביטוי לנקודת מבטם הייחודית ולהביא אל מסך הקולנוע מגוון סיפורים המיטיבים לשקף את העושר הרב-תרבותי של החברה הישראלית סרטי הקולנוע שהופקו בתמיכת הקרן לאורך השנים, מצטיינים בהישגים אמנותיים פורצי דרך ונותנים ביטוי למגוון סוגיות של תרבות, חברה וזהות מקומית.

מדי שנה קרן הקולנוע הישראלי משקיעה ותומכת בהפקה של כ- 15 סרטי עלילה חדשים המיועדים להקרנה בבתי הקולנוע, ובפיתוח של עוד כ- 30 תסריטים. הקרן מקפידה על שיתוף פעולה עם יועצים אמנותיים, מלווי הפקה, עורכי תסריט ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה. היא בוחרת את הפרויקטים שלה בקפידה, ולאחר הבחירה מעניקה לסרטיה בית משלב התסריט ועד להפצה, תוך כדי ליווי הן בפן האמנותי והן בפן ההפקתי. גישה זו נועדה לממש את הפוטנציאל הקולנועי הגבוה הגלום ביצירות הישראליות ולעודד את הפצתו של הקולנוע הישראלי בקרב קהלים בארץ ובעולם.

הניסיון הרב שנרכש בקרן במשך שנים רבות של פעילות, מעמדה של הקרן ויכולתה להוביל ולנהל שורה ארוכה של פעילויות מערכתיות, הם בין הגורמים שתרמו לשינוי הגדול שחל בשנים האחרונות במעמדו של הקולנוע הישראלי ובסקרנות והציפייה שהסרטים הישראלים מעוררים בארץ ובעולם.

סרטי הקרן זוכים לתהודה והישגים רבים בפסטיבלים בינלאומיים מובילים ויוקרתיים, זכו במועמדויות ובפרסים חשובים לאורך השנים בתחרויות וביניהם: 4 מועמדויות לפרס האוסקר, 2 מועמדויות וזכייה בפרס גלובוס הזהב, 14 פרסים בפסטיבל קאן, 7 פרסים באוסקר האירופאי, 9 פרסים בפסטיבל ונציה, 13 פרסים בפסטיבל ברלין. בטקס פרסי אופיר 80% מזוכי פרס אופיר לסרט הטוב ביותר הופקו בתמיכת הקרן.

קרן הקולנוע הישראלי רואה חשיבות רבה בשותפות בקופרודוקציות בינלאומיות בסרטים בעלי ערך קולנועי ייחודי העוסקים בנושאים הרלוונטיים לתרבות המקומית. הקרן מעודדת ויוזמת פעולות ואירועים המסייעים ליצירת קשרים עם יוצרים, מפיקים ומפיצים מחו"ל ותומכת בהפצה והשיווק של הסרטים הישראליים בארץ ובעולם. בשנים האחרונות גדל מספר הסרטים הישראלים בהם תמכה הקרן אשר הופקו כקופרודוקציות עם שותפים מרחבי העולם. הקרן שותפה פעילה בחתימתם של הסכמי קו-פרודוקציה חדשים, וביניהם ההסכמים שנחתמו בשנים האחרונות עם ברזיל, אנגליה ואוקראינה. למעלה מ 30% מסך הכסף המושקע בהפקות של סרטי עלילה ישראליים מגיע משותפים, משקיעים, קרנות קולנוע, תחנות טלוויזיה ומפיצים מרחבי העולם. בעשור האחרון הקרן תמכה ל-61 קופרודוקציות עם 22 מדינות ,קרנות קולנוע אירופאיות וחברות הפקה בינ"ל. מדי שנה כ 1.5 מיליון כרטיסים נמכרים ברחבי העולם לסרטים ישראלים המוקרנים בהקרנות מסחריות בבתי קולנוע.

קרן הקולנוע הישראלי מחויבת להמשיך ולפעול למען הקולנוע הישראלי וליצור את התנאים שיאפשרו למיטב הסיפורים והיוצרים להגיע לכלל מימוש הפוטנציאל והכישרון שלהם באמנות הקולנוע ובשמירה על הרוח והחופש היצירתי של יוצרי הקולנוע הישראליים.


מטרות הקרן


קווים מנחים למימוש מטרות הקרן

שיפור הדיאלוג של הקרן עם אנשי התעשייה בארץ, יצירת מפגשים פתוחים בין מנהלי הקרן לאיגודי היוצרים והמפיקים. מתן כלים לסיוע ליוצרים תוך הנגשת כללי הקרן ודרישות מועצת הקולנוע, בהגשת בקשות להשקעה בכל המסלולים