התחברות
English
הרשמה לניוזלטר
.V.O.D - סרטי הקרן בארכיון הסרטים הישראלי 🎞️ ניוזלטר אפריל 2024📣

הנגשת סרטי קולנוע ישראלים לעיוורים ולקויי ראייה

 

 

קרן הקולנוע הישראלי בשיתוף הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה ובתמיכת מועצת הפיס לתרבות ולאמנות שותפים לפרויקט הנגשה של קולנוע ישראלי עבור אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה בישראל. במסגרת הפרויקט מונגשים סרטים חדשים של הקרן והם זמינים באמצעות אפליקציית "גרטה". אפליקציה חדשנית זו מתאימה את התיאור קולי (תוספת קריינות) באמצעות הנייד בכל אולם ובצורה עצמאית ומאפשרת לקהל העיוורים וולקויי הראייה להשתלב באופן שוויוני בחוויית הצפייה בבתי הקולנוע ברחבי הארץ יחד עם הקהל הרואה ולקחת חלק חשוב בשיח העכשווי סביב קולנוע ותרבות.

תיאור קולי הינו תוספת קריינות לסרטים, תוכניות טלוויזיה, הצגות, מופעים ותערוכות אומנות אשר ממחיש באופן מילולי מראות חזותיים, התרחשויות, הבעות פנים וכך מביא "תמונה" לאוזנם של העיוורים. כיום, אין הנגשה מוסדרת של סרטי קולנוע ופרויקט זה מגיע לענות על צורך חשוב זה ולעודד את ציבור לקויי הראיה לצאת וליהנות מסרטים באולמות.

הסרטים שיונגשו יהיו גם זמינים ל 14,000 מנויי הספריה כפסי קול, מעין "תסכיתים" (אודיו בלבד) באתר הספריה או על תקליטורים, ובמידת האפשר בפלטפורמות השידור היוצרות לכלל הציבור.

הקרנה מונגשת של הסרט "קריוקי" ומפגש עם במאי הסרט, משה רוזנטל ועם השחקן ששון גבאי. סינמטק תל אביב, ספטמבר 2022.

 

סרטי הקרן שהונגשו ע"י הספריה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה מ2022:

חומוס פול טריילר ברווזים-אגדה אורבנית 
קריוקי  סינמה סבאיא 
בתולים חדר משלו
השחיין  העיר הזאת
הנפש הטובה  לרוץ על החול
הדרך לאילת  שבע ברכות