המורה הצעיר מתן מדבר על מצוקה, שינוי, תובנה, אבל התלמידים לא אתו. הם מתלוננים שהיצירות משעממות, הכתב על הלוח לא ברור ובכלל למה אין סיפורים שמחים, למה תמיד כולם מתים בסוף?
מתן לא חשב שכך תהיה ההוראה. הוא היה רוצה שהשיעורים יהיו אחרת, עם משמעות אבל הוא לא מוצא את הדרך. הוא מתעקש ללמד את 'התפסן בשדה השיפון', להכין את התלמידים לחיים ולפתור פרק לא פתור מעברו אל מול אביו ואל מול המשפחה שפעם הייתה לו.
בחדר הכיתה של י"ב 2 מתקיים מפגש בין מורה צעיר לתלמידיו. מפגש שמוביל אותם להתבונן פנימה ולהסתכל ולהגדיר מחדש מה זה כיתה, מורה, תלמידים, שיעור, והחומר שנלמד.
יב 2 אולי לא יעברו את הבגרות בספרות אבל את התקופה הזו הם לא ישכחו לעולם.